Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 11 april 2012

5:an

Av Ingrid - 11 april 2012 12:08



Näst yngste sonen, 5:an i barnaskaran. I går skickade han in ansökan till universitetet i Skellefteå. Under påsken ritade han arbetsuppgifter som skickades med.  Åren har gått så fort och jag har så svårt att ta in att dom yngre också är på väg ut ur boet.  Det blir nog flytt till en 2:a under hösten för att hålla nere hyran och genom att det blir bara yngste sonen och jag som ska campera ihop ett år till. Sen är hans planer att plugga vidare i Göteborg.


Jag använde en så rolig fotoapp som jag installerade i mobilen och kan fixa olika effekter och ramar me. Pixlr-o-matic heter den. Du hittar den och 8 andra fotoappar här    


Hoppas ni alla haft en bra påsk. Här var den lugn och bra. Höjdpunkten var ju att Oslosonen med sambo var hemma och att så många av barnen kunde samlas här på långfredagen. Sönerna har påsklov och sen går det fort tills dom får sommarlov.

   
 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

11 april 2012 14:02

Hej! Ja tiden flyger och pengarna flyger till hyra också. Förstår att du byter till en två:a. Jag har faktiskt funderat på det ibland hur det ska bli när barnen flyttat. Vad konstigt det kommer att bli ändå. På ett vis är det nog konstigt eller illa, ja både bra och dåligt, att de blir så pass stora att de försvinner in på sitt rum under lång tid och man inte ser till dem. Konstigt men man blir ju van för det sker ju inte över en natt bara. Fast man ska ju vara glad ändå tänker jag, att de är friska, glada och vill slippa mamma och pappa. Det är ju så det ska gå, åt det hållet. Självständiga och redo att flyga :)

Kram Ann-Louise

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
LyckligaPraliner

LyckligaPraliner

11 april 2012 15:43

Hej igen! Det är något konstigt som blivit. När du skriver kommentarer hos mig publiceras de inte utan hamnar i skräpposten bara. Nu hände det igen. Jag vet ju om att det kan hända och ser när något hamnat där men så vill jag ju inte ha det. Men jag har läst dina kommentarer :)

Kramar!

http://www.lyckligapraliner.blogspot.com

 
Tomtan

Tomtan

11 april 2012 18:35

De växer fort de små liven.... Och ändå blir vi inge äldre =)

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
hugan

hugan

11 april 2012 19:45

Trevlig stad gossen kommer till ;-D
Förstår att det blir lägenhetsbyte, kanske inte så mycket att sörja över, du hade det väl lite si och så med trivseln där? För att inte tala om parkeringseländet?! Önskar er alla lycka till!
Appar finns det gott om, en helt ny värld har öppnat sig.. ;-D
Ha en fortsatt skön vecka!

http://hugalarssonsliv.blogspot.com

 
Anette

Anette

11 april 2012 20:39

Hejsan! Har inte tittat till dig på jättelänge märker jag. Det har hänt en hel del hos dig märker jag.
Jag tror vi har landat i beslutet att inte operera vår älskade misse. Har tänkt på vad som är allra bäst för henne och det är nog att låta saker ha sin gilla gång. Hon är ju pigg och sitt vanliga jag än så länge och att då börja rota runt i kroppen på henne utan någon garanti för att hon ska bli bra vill vi inte. Nu tar vi en dag i taget och hoppas att vårt beslut är det rätta. Det blir extra mycket godsaker och kvalitetstid till henne framöver.

Må så gott! Kram från Anette

http://eddans.blogspot.com

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

12 april 2012 07:16

jag bor redan så litet det går på tre pers.
och köket här byter jag aldrig...
det är alldeles jättestort :)
kram på dig.
ps!
går man ner i vikt av aloe vera?

http://jeanettish.blogspot.com

 
Maria

Maria

12 april 2012 07:28

Jag antar att det går fortare än kvickt, iallafall som det känns, tills jag också har barn som flyger ut ur boet.

http://jagblommar.blogspot.com

 
trollmor

trollmor

12 april 2012 08:50

Det är tur att det bara barnen som blir äldre inte vi. Knepigt. Ha ha .. Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
helga

helga

12 april 2012 08:54

Ja, hu vad tiden flyger fort förbi... snart har man inga ungdomar hemma längre. Hoppas några år till iaf.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

12 april 2012 11:01

Men visst är det roligt då det går bra för våra barn. Sen är det ju så himla roligt då de kommer hem och man får skmma bort dem lite. kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Gardenhouse

Gardenhouse

12 april 2012 11:06

Ja tänk vad tiden går och saker förändras med den...
Tur du är så öppen och positiv och ser det positiva, det är ju toppen bra!
Hoppas du hittar en trevlig bostad som du trivs med om fallet blir så.
Önskar allt gott till dig!
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
maidi

maidi

12 april 2012 12:16

Du har verkligen blivit aktiv i bloggandet och jättefint har du fått till det också..
Den appen har jag också + några till. Det är så roligt att mixtra med bilderna..

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
UllaMona

UllaMona

12 april 2012 20:49

Ja inte är de roligt när barnen flyttar ut ur boet men man vänjer sig, och desto roligare när de kommer hem och hälsar på.
Här hos mig på min gata är det ute en tvåa eller kanske anmälningatiden gick ut i går, men du har säkert sett det.
Kul om vi blev grannar ;-)

Kram

http://ullamona.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards