Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 6 juni 2012

Det är mycket på gång nu

Av Ingrid - 6 juni 2012 23:32



I går kom äntligen tv:n fram och nu kan jag släppa besvikelsen över allt strul det var innan med den. Kanonfin bild och sammankopplad med hemmabiosystemet med suroundljud så har jag kanonljud också :-).


När jag inte fick fram tv:n så mailade jag deras kundombudsman och skrev av mig min ilska och besvikelse. Nu har jag fått svar och en ursäkt + att de ska skicka ett presentkort som kompensation. Jag har letat fram en kameraväska för den summan och önskat den istället :-).


Här snurrar det på ganska mycket nu inför sonens student på fredag. Han har fått jobb ca en månad hos Engcon i Strömsund. Han har gått teknisk linje och inriktat sig på virituell design och konst. Dom kunskaperna ska han använda i det jobbet hos dom. Han kan göra det jobbet här hemifrån. I går skjutsade jag honom till bussen när han skulle upp dit för att få ritningar och program till datorn. Datorn hade han med sig. Brorsan min jobbar där på Engcons och har anlitat sonen nu. I mogon bitti är det dax  att skjutsa honom till bussen, så han kan åka upp igen.

Strömsund är ju min hemort och aldrig i min vildaste fantasi kunde jag tro att nåt av mina barn skulle ha jobb där, omän tillfälligt :-).


I eftermiddags var yngste sonen och jag till Willys och handlade inför fredagen. I morgon blir det mer handlande. På eftermiddagen/kvällen så kommer Osloungdomarna hem över helgen. Det ska bli så himla kul att få träffa dom igen. Dottern har inte varit hem sedan i julas. Sonen och hans fina sambo har ju varit hem 2 ggr sen julen och nu ska det bli så mysigt att få sen hennes mage och hur den har växt :-).


Tack för alla fina goa kommentarer. Jag kommer att titta in till er när det lugnat ner sig här.


 
 
Tomtan

Tomtan

7 juni 2012 06:20

I Studenttider är de fullt upp :D Tur att TVn kom fram tillslut. Mys med ungdomarna i helgen, själv ska vi nog försöka ta oss till Uggen... om snön har smält...

http://entomtastankar.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

7 juni 2012 09:44

Så bra att du blev nöjd med din TV till slut och att du fick kompensation för strulet.
Jag förstår att du har fullt upp nu inför studenten. Lycka till med allt som ska fixas.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
helga

helga

7 juni 2012 19:38

Stort lycka till imorgon - det blir säkert jättebra!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

8 juni 2012 06:25

så vackert foto! och kul med tv:n nu äntligen.
blir en rolig dag för dig och de dina idag :) jag glädjs med er.
här skiner solen. men jag mår inte gott.
vet att jag kan skriva det här till dig ♥

http://jeanettish.blogspot.com

 
hugan

hugan

8 juni 2012 14:30

Skönt att det ordnade sig med tvn!

Ha nu en underbart skön dag/kväll/helg med student och barn!
Kramar

http://hugalarssonsliv.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

8 juni 2012 21:44

Skönt att det löste sig och blev bra till slut!
En kamera väska blir ju bra till nya kameran. Allt uträtt och klart, skönt.
Vilken mysig helg ni ska få tillsammans!
Grattis till sonens både student och jobb, så roligt för honom!!!
Ha en underbar helg tillsammans och njut av varandras sällskap.
Tack söta du för dina fina morgon tankar, de värmer mig så :)
Kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
maidi

maidi

13 juni 2012 15:05

Vad skönt att äntligen TV:n är på plats och vad härligt att du får huset fullt igen...

Kram Maidi

http://www.svartairisen.blogspot.com

 
Agneta

Agneta

17 juni 2012 21:57

Hej!
Det var då för väl att du fick din TV till slut och att allt funkade bra med ljud och bild. Kompenastion ska man ha och det fick du ockå. Men ush så irriterad man blir när det är så besvärligt.
Trevligt med studentkalas när alla barnen samlas, förtår jag.
Ha de gott! Kram, Agneta

http://www.agnetas.name

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Ovido - Quiz & Flashcards