Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

En bra dag

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47

 


Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under dessa veckor. Fortfarande är halva låret och uppåt ljumsken bortdomnat av nån nerv som är i kläm.

Hade tvättstugan idag och på eftermiddagen tog jag med ene sonen och åkte till dottern och hälsade på. Sen åkte vi och handlade och hämtade ut den nya skrivaren. Den gamla hade slut på färg och det  var billigare att köpa denna nya som man kan kopiera, scanna och skriva ut på. 399:- var priset på den.

Det var så skönt att komma ut lite och se lite annat än hemma här. Stor seger att kunna köra bil också.


Dom här veckorna med värk och isolering har fått tankarna att snurra lite extra. Jag har haft god hjälp av sönerna här hemma och även att dom handlat. Nästa höst, om deras planer går vägen, så flyttar båda iväg och pluggar på annan ort. Då gäller det att ha flyttat mer centralt och ha nära till affärer och service. Inte för att man ska vara pessimist och planera för sjukdom och elände. Men när ischiasen och diskbråcket bara slog till helt plötsligt, så inser man ju att man inte ska ta något för givet med hälsan. Fibromyalgins värk räcker ju till som den är. Men det kommer och går mer eller mindre intensivt med den och är inte lika handikappande i vanligt lugnt liv.


Sonen som tog studenten nyligen var glad och stolt förra veckan. Även jag förståss :-). Han fick besked att han kommit in på linjen han sökt i Skellefteå. 8 elever tar dom in och det är en eftersökt bra linje. Men han har bestämt sig för att söka nästa år istället och jobba det här året.


Hoppas ni alla har en bra sommar. Här har det ju inte varit väder att hurra över och jag lider med dom som har semester.


 
 
jeanette sandelinj

jeanette sandelinj

17 juli 2012 07:47

åh, så jäkla skönt att höra av dig igen ingrid!
du är ju min favoritmamma ♥
min migrän går på 3:e dygnet men är lite lindrigare idag.
som jag saknat dig och all din klokskap :)
kram så hörs vi fina du//

http://jeanettish.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

17 juli 2012 08:35

Så skönt att du känner dig lite bättre nu!
Nog kan det vara förståndigt att tänka till lite extra och fundera över hur man bor och hur man ska ordna det i framtiden. Är man ensam kan det ju bli knepigt.

Det är ett elände när ryggen krånglar. Jag är lika glad varje morgon jag stiger upp och känner att allting fungerar. Lite ont har jag hela tiden, men inte så intensivt. Och det viktigaste av allt, jag har inte ont när jag ligger, så jag får sova.

Ha en fin fortsättning på veckan och krya på dig!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Tomtan

Tomtan

17 juli 2012 08:50

Trist att värken inte ger sig!!!!! Hoppas du får fler bra dagar. Jag vilar för att orka med semestern :D De är väldigt lungt på fritids.... Lite för lungt! Krya på dej!!!

http://www.entomtastankar.wordpress.com

 
Rigmor

Rigmor

17 juli 2012 09:06

Skönt att det går åt rätt håll!! Livet blir ju så mycket enklare då...
Tycker nog inte du är pessimistisk som tänker framåt, man vill ju klara så mycket själv som möjligt, och då är väl boendet en viktig del. Att känna sej isolerad är inte bra, varken för kropp eller själ.
Önskar dej också en riktigt bra fortsättning på sommaren, här är det sista jobbarveckan...
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

17 juli 2012 09:43

Skönt att du är bättre kram Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Karin

Karin

17 juli 2012 18:28

Jag har anat att du har haft ont, men trodde det var fibromyalgin. Men det var alltså med råge den här gången. Skönt att du åter är på benen och att du inte har ont.
Förhoppningsvis så får du vara fri från ischiasen nu.
Håller mina tummar för det!
Varm kram Ingrid
Karin

http://pettasblogg.blogspot.com

 
Agneta

Agneta

18 juli 2012 12:40

Hej Ingrid och tack för besöket :-)
Glädjande att läsa att du mår lite bättre nu och hoppas att du får den vård som krävs för att tillvaron ska bli dräglig.
Att planera för framtiden är en god idé och det tar tid att hitta en bostad som man trivs med och som passar så det gäller att vara ute i god tid. Diskbråck är ju tyvärr inget som försvinner såvida man inte blir opererad men även då kan det bli problem.
Tänk att det är billigare att köpa ny skrivare än bläckpatroner...vansinne vad dyra dom är. HP-skrivarna brukar vara jättebra men patronerna kostar en del.
Ha det nu så gott som det går och krya på dig!
Kram, Agneta

http://www.agnetas.name

 
Ingen bild

Anette

19 juli 2012 20:58

Hejsan och tack för hälsningen :-)! Vad gullig du är som tittar till mig fast jag är så dålig på att få till inlägg!
Ser att du har haft det jobbigt med värk och så och hoppas att det håller på att vända nu.
Själv räknar jag dagarna tills att semestern börjar. Jag jobbar bara fyra dagar till och har sedan fyra veckors semester. Det ska bli såå skönt. Maken jobbar ytterligare en vecka men då får jag fixa lite här hemma samt ställa iordning husbilen inför semestern. Var till Örebro och bytte till en nyare och mer praktisk husbil förra helgen så det ska bli så mysigt att sticka iväg dit näsan pekar (och solen förhoppningsvis skiner ;-)).

Krya på dig ordentligt nu! Kram kram

 
trollmor

trollmor

23 juli 2012 07:05

Så trist o tråkigt att behöva ha det så där ont o jobbigt. Förstår din smärta då jag själv haft problem med ryggen dock ej diskbråck men väl ischias. Har en underbar sjukgymnast som även är kiroraktiker,ostiopat samt akupunktur somhar hjälpt mig otaliga gånger som tur är går han via Fk så det blir nte så dyrt.Gick nu senast ett halvår två grr i veckan och tänk n kan jag ligga på onda sidan igen. Hoppas du får bukt med detta för det tar verkligen energie av en . Kram

http://trollmor.webblogg.se

 
Gardenhouse

Gardenhouse

25 juli 2012 10:33

Tack snäll rara du för så värmande ord!
Fy vad jobbigt du måste ha, allt på en gång!
Du har rätt att man tar hälsan för givet...man skulle uppskatta varje dag utan sjukdom och värk så mycket mer.
Hoppas på lindring för dig pronto, tänker på dig.
Så kul att få glädjas med sonen, skönt med ett sabbatsår. Kul att han fått jobb så det går bra :)
Krya på dig kramar Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Gardenhouse

Gardenhouse

27 juli 2012 10:55

Vill bara koka in och önska en fin helg!
Hoppas du mår än bättre nu,
kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 1 juli 2012 22:49

  Min nya dataplats på hög byrå med ståhöjd. Fotat suddigt med mobilen.   Den här veckan har varit mardömslik med otroliga smärtor, akuten och hälsocentralen.   Som att det inte räcker att man har fibromyalgi. Vaknade i måndag...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tidigare år


Skapa flashcards