Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 7 april 2012

GLAD PÅSK! All kärlek till mina 6 barn med respektive

Av Ingrid - 7 april 2012 09:10



Glad Påsk!


Tonåringarna + sonens tjej hittar äggkartongen med denna hälsning från mig när dom vaknar och fixar morronfikat :-).


I går var Oslosonen med sin sambo här och åt middag. Mycket trist var det att inte Oslodottern hade möjlighet till ledighet och kunde åka med upp med dom.

Sonen är ju kock och han lagade till stora laxen jag hade i frysen och mycket gott till det. Tårta hade hans sambo tagit med efter hennes pappas 59 års firande *gott*.

Det var 2 hemmasöner, dottern som bor i stan + Oslosonen med sambo och jag.


 

 

Sonens sambo, som är gravid med min sondotter, fyller 30 år den 18 april och denna bok fick hon i present av mig.Jag kommer inte att kunna vara i Oslo och fira henne då.

Många smarriga recept och mycket är med humor i den, med text från olika kändisar. Jag klickade hem boken från  fluffbabes. Klicka på blå texten.

!

 
 
stina

stina

7 april 2012 11:42

Det var väldigt intressant det du skrev och jag håller med dig till hundra%:) Det är mer att när jag säger ifrån och då får han göra precis hos som han vill hos mina föräldrar eller syskon. Och jag försöker verkligen att prata med dom om det:)
Tack för svaret och glad påsk!:) stina

http://www.mammastina08.bloggagratis.se

 
Rigmor

Rigmor

7 april 2012 18:54

Så gulligt att mötas av den texten till frukostägget!! En omtänksam och kärleksfull mamma...
Visst är tråkigt när man inte kan samlas alla samtidigt, men det blir ofta så här också. De är så upptagna våra ungdomar...av både jobb och sin fritid!!
Trevlig grillbok, ska nog kika efter den sen när jag får tid.
Ha en fortsatt bra påskaftonskväll!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
Gardenhouse

Gardenhouse

8 april 2012 09:47

Så rart av dig!
Kul med påskfirande tillsammans med många av barnen iaf.
Ni verkar ha det så gott och mysigt tillsammans :)
En riktigt god fortsättning,
Kram Sussi

http://www.gardenhouse.blogg.se

 
Tomtan

Tomtan

8 april 2012 20:03

Kul med lite fart på påsk. I Uggen har de varit älsklingen och jag.. Fösta gången vi varit där ensamma på påsk...

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
Ingen bild

Katarina

8 april 2012 20:08

:o) Vad roligt att du ska bli farmor. Det måste vara fantastiskt och underbart. Kram Katarina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards