Ingrid Christina

Direktlänk till inlägg 13 mars 2012

Tatueringen och väntans tider för farmor :-)

Av Ingrid - 13 mars 2012 19:28



Fina sönerna hos Moa på Mansruin, när Oslosonen blir tatuerad.  Kul för brodern att få se sin ritning komma på plats. För min del så värmer det så enormt att dom trots åldersskillanden, har som kommit i kapp i åldern och har så fin gemenskap med varandra.




Skissen som yngre sonen gjorde för tatueringen och som Moa anpassade efter hennes tolkning och Oslosonens förståss :-).




Sonen och hans sambo. Maskerna är Mexikanska brottarmasker som han har i fler av sina tatueringar.





Här syns ena av deras hundar, Oslodottern med maraccas, början till en palm, texten Restaurang ovanför och del av krogen han bossar på. Sist men inte mins så syns dottern, som ännu ligger tryggt i sambons mage *lycka lycka*.




Längst till vänster så är det jag som spelar fiol och pappan som spelar gitarr :-). Det tog sina modiga timmar för Moa att skapa detta. Fotat innan allt blev klart.




Lilla efterlängtade tösen som vinkar så fint :-)         

 
 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

14 mars 2012 05:40

WQW!
jag är imponerad :)
vilken grej - gud så underbart.
kärlek verkligen!

vad roligt att du blir farmor - för det är väl första?

jag ligger i en sån svacka nu som du vet men att kliva in här och ta del av bilderna gör mig rent lycklig!

hurra för dig och dina kanonfina barn - vilken rikedom ♥

http://jeanettish.blogspot.com

 
dianasdrommar

dianasdrommar

14 mars 2012 05:40

Barnen är det bästa som finns :) Fina söner du har kram/Diana

http://xn--dianasdrmmar-cjb.se

 
Maria

Maria

14 mars 2012 08:25

Hej! Fint med vinkande handen!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Rigmor

Rigmor

14 mars 2012 10:55

Men så kul att du blir farmor!! Gratulerar!!
Sen blir jag imponerad av sonens tecknartalanger, och rörd av att brodern sen överför det till en tatuering på sej, syskonkärlek...den tatueringen kommer ju att ha flera betydelser för dom båda.
Ha en fortsatt bra dag vännen!!
Kram kram

http://www.paradisetbergamon.blogspot.com

 
hugan

hugan

14 mars 2012 16:54

Men o vad spännande att du ska bli farmor! Och vilken käck liten hand som vinkar där :)

http://hugalarssonsliv.blogspot.com

 
Tomtan

Tomtan

14 mars 2012 18:31

WOW! Vackert blev de!!!! Ska du bli farmor/mormor? GRATTIS!!!!

http://www.entomtastankarochfunderingar.blogspot.com

 
Äppelblom

Äppelblom

14 mars 2012 21:33

En liten kvällshälsning!

http://skogsvandring.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingrid - 5 december 2013 02:37

  Alla mina 6 vackra härliga barn.   Nu var det evigheter sedan jag skrev något här. Det här året har verkligen varit händelserikt. Mycket har hänt och händer fortfarande.   Jag hoppar fram till april då jag och yngste sonen flyttade...

Av Ingrid - 17 september 2012 16:00

  Oslosonen och Belle, som föddes 6 augusti här på sjukhuset i Östersund. En riktig sötnos som är rena drömbebisen och mest bara äter och sover :-). De var kvar här ett tag efteråt och jag kunde ju då få träffa och gosa med henne några gånger. ...

Av Ingrid - 8 augusti 2012 15:45

  Här firar vi att sonen ska iväg till Skellefteå och universitetet där för utbildning och bli Datorgrafiker (klickbart). Först tackade han nej, med möjlighet att ändra sig.   Efter att vi inom familjen pratat förstånd med honom, så tog ...

Av Ingrid - 3 augusti 2012 18:30

  Två regnbågar samtidigt inger hopp och framtidstro :-).   I söndags tog Oslosonen med sambo med oss på matmarknad i Ås. Vädret var perfekt och så mycket gott att smaka och köpa där. Jag köpte med en drös tunnbrödskakor. De bakades sam...

Av Ingrid - 16 juli 2012 22:47


  Tjoho! Äntligen har jag haft en bra dag. Det är första dagen på flera veckor som värken hållt sig hyffsat borta. Tom. har jag kunnat sitta och det kan ingen ana vad skönt det är. En så vanlig sak som att sitta har jag inte kunnat gjort under ...

Presentation

6 barns mor. Vuxna utflugna barn, barnbarn + 1 tonåring som går sista året på gymnasiet. Irrar runt lite i tillvaron och söker plattan att stå på inför att både barnen och jag står på egna ben :-).

Länkar

Översättning

Senaste inläggen

Gästbok

Välkomna besök from 3/3-12

Bloggar jag följer

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards